Lapidárium se mění v dětskou galerii

Cesta Emericha Ratha / 2. 8. 2019

derniéra originální inscenace o broumovském hrdinovi...

více info >

Interaktivní prohlídky Skriptoria

Prázdninová zábava a inspirace pro celou rodinu

více info >

Noční hrané prohlídky kláštera / Za tajemstvím Turínského plátna

Vzhůru za nočním dobrodružstvím

více info >

Za poklady Broumovska

Letní hudební festival v kostelích na Broumovsku

více info >

Vzdělávací programy pro školy

rozmanitá nabídka pro ZŠ i SŠ...

více info >

26. únor 2019 - Od letošního března pozvolna proměňujeme výstavní prostor Lapidária v dětskou galerii. Veřejnost se tak může těšit na ojedinělý koncept zajímavých autorských výstav pro děti. První výstava s názvem Katedra umění TUL dětem! představí formou instalací, zvukových a video performancí ukázky práce studentů tří samostatných ateliérů katedry umění Technické univerzity Liberec. Jedná se o ateliér doc. M.A. Jana Stolína, ateliér Samana Saffariana a ateliér MgA. Richarda Loskota. 

"Jde o experimentální galerijní projekt primárně zaměřený na dětského diváka. Jeho náplní je pravidelná příprava kurátorsky vedených výstav respektovaných autorů mladé a střední generace, které by měly děti a jejich rodiče vstřícnou formou uvádět do světa současného umění. Nejde v něm o to přiblížit se dětem pomocí infantilní stylizace, ale pokusit se vytvořit takový výstavní formát, který by byl schopen zprostředkovat živá témata, techniky i výtvarná média, která by bylo možné prostřednictvím doprovodných programů dále rozvíjet," vysvětluje Radek Wohlmuth, kurátor dětského Lapidária, historik umění, výtvarný kritik a publicista, nezávislý kurátor. 

Výstava je zaměřená na děti a umožní nahlédnout přes interaktivní instalace k tradičním uměleckým formám s možností vzájemného ovlivňování a propojování. Děti se tak seznámí experimentální hravou formou se světem umění. Na výstavu budou navazovat doprovodné programy a komentované prohlídky pro školy a veřejnost.

"Malé velké výstavy mohou stejně tak pracovat s interaktivitou na bázi zkoumavé hry nebo prostě upřednostňovat dětského diváka formálně, například výškou navěšení obrazů. Vizuální podoba výstavy a možnost komunikace o jejím obsahu jsou stejně důležité, ale není nutné aby byly ve vzájemné rovnováze. Cílem je nejen samotná edukace, ale především vytvoření takového prostředí, které se bude snažit odstranit tradované bariéry a zábrany mezi současným uměním a většinovým divákem. V dlouhodobé perspektivě by se pro pravidelného návštěvníka takových projektů mělo umění stát běžnou součástí života ve smyslu jednoho z principů nahlížení na tento svět a způsobu komunikace o něm," dodává Radek Wohlmuth.

Sdílejte na